Pages

Wednesday 8 February 2012

Journal # 6

Setiap orang mempunyai barang personal yang menjadi kegilaan diri sendiri....
ada yang sanggup nak kumpul duit untuk memiliki barang tersebut...hahahahaha...including me...

Untuk saya.....
1st item yang paling saya minat....Jam Tangan

sia ada a few collection of watch...but ini favourite sia......yang tangkai hitam ni da ikut sia lebih 10 tahun da..
yang silver ni baru ja dia ikut sia....hehehehe

2nd item yang buat sia gila....
KASUT.....saya ada lebih 10 pasang kasut...hmmmm sebenarnya lebih 20 pasang saya rasa....hahahahaha......tak kira la brand kasut tu..yg penting selesa....kalau ikut brand....
Sport shoes- Adidas n Nike
Casual n Formal shoes - Bonia n Hush Puppy..(buli bankrupt beli)
Gear n Boots - Catapiler n Marine boots
Berfoya-foya shoes - unlimited brand..hahahaha..janji penegesan kolor dia....
::::: Brand terbaru sia minat - Supra ( kasut Justin Bieber)....

hahaha.....warna penegesan.....tgh pikir nak beli yang hitam n hijau....lol..(duit lagi)

3rd item yang saya minat.....
Camera...

Nak dapat kamera ni paksa cut budget....berbulan juga la nak kumpul duit...oleh kerana sangat minat dgn photography kena usahakan juga la...akhirnya berjaya memilikinya....(puas hati trus)

4th item ....
Seluar Jeans....hahahahahahaha...sia rasa ramai lelaki yang minat jeans....hmmm seluar jeans sia lebi 10 pasang da....kadang2 tu x kena pakai semua tu....opkoss brand keminatan..LEVIS.....but jeans sia x cerewet....yg penting cutting tu ngam dgn saya....

5th item ....
Parfume...
hehehehehe.....brand keminatan.....Hugo Boss, Polo, Georgio Armani, Channel n Versace....(duit lagi kan).... actually brand lain pun sia ok juga..janji wangi ....lol...

one of my collection yg sangat jarang kena pakai..takut abis..lol....klu pigi kerja tu kena pakai brand lain lo....ini cuma special day je..lol.....

6th item....
Xbox...yang saya tengah usahakan sekarang ini....lol


hmm ntah la bila la saya boleh beli ni....asal kumpul duit mesti terpakai tuk benda lain...baru harga ni Xbox 360 slim ni buli tahan juga....(tambah kurang rambut ni tau)..lol

7th item...
Drum set......

memandangkan rumah saya kecil...paksa mimpi yang ini saja la....sejak dari dulu minat main drum n pernah bercita-cita nak jadi drumer..lol...skali belajar music.. piano n guitar pula... paling best kalau tension ni pukul drum wit rock music...hehehehehe...."caya la bro"....

8th item yang menjadi pujaan.....
Motorsikallll....but yang jenis "Superbike".....tinggi nafsu c Adam kan..lol......

Ini RM55K

Ini RM75K

Ini RM 59K.....

Kalau ada rezeki mmg saya nak beli salah satu motor ni.....tapi tak tau la pula bila?...tidak salah ba kan simpan angan2 .... lagipun saya suka berangan,..hehehehehe..so far angan2 saya tu sampai juga la ....


So far ini la kegilaan saya.....kalau tgk mmg sangat-sangat membazir....but sebagai manusia, kita semua ada 'Keinginan' dan 'Kehendak' (bahasa ekonomi da keluar da)...namun bukan semua kehendak itu akan kita perolehi kerana adanya Keperluan lain yang hendak ditunaikan.....

Akan tetapi..kehendak sebegini la yang akan membuatkan kita akan lebih berusaha untuk memajukan diri kita...Yess, Yakin Boleh.......push to the limit.....


Yakin Ja.........

Love & Faith.......






No comments:

Post a Comment