Pages

Wednesday 8 February 2012

Journal # 5 - Pelupa....

PELUPA

ini masalah utama saya....pelupa sangat2. Hari ini gara-gara LUPA la sia kebinggungan sekejap dalam 1 jam la. Dalam 1 jam tu, sia baring sikijap dlm kereta sambil picit2 kepala n isap rokok d siring jalan d Melinsung.  Sepatutnya hari ni saya menghadap Majestret Papar tuk saman lebih berat lori kami tahun lalu. Saya ni kena suruh jadi wakil GM sia coz sia yg urus transportation Lumanai. Bos mana mau pigi kan..so machai dia lo yg kena suruh. Ini bukan pertama kali menghadap Majestret...banyak kali da...paling jauh sia kena menghadap d Sandakan.

Awal pagi tadi sia kelam kabut keluar rumah, lebih kurang jam 7am sia da jalan da g Papar. But sewaktu keluar rumah tu, mcm sia lupa sesuatu but sia x tau apa yg saya lupa. Sekali sampai d Melinsung baru saya ingat yg saya lupa bawa duit bayar kompaun...kalau sikit buli juga sia bayar guna duit sia. Ini RM2500 ba tu. Sia mana ada duit sebanyak tu d acc sia...

Jam 9am, semua pesalah2 termasuk saya beratur la kunun mau register kes masing2. Sampai turn saya, trus sia bagi senyuman yg paling manis sama tu pegawai JPJ...."Chief..sia lupa bawa duit tuk kes ni"...trus terkeluar ba dari mulut sia. Pegawai tu trus tgk sia....trus dia ckp.."aduiii Adam.....ko ni bikin susah sia ja"...dgn selamba sia jwb..."buli tunda kes ka ni tuan?"..dgn muka mcm kena tampar malaikat..dia bilang.."ba buli la"...."next month 14 Mac 2012"....nasib baik la abg JPJ tu bagus mood dia....klu x kena penalti lagi. konfom kena potong gaji..hahahahahaaha

selesai semua urusan...JPJ tu cari saya.. nasib baik ko ni geng sia dia bilang...lol...d pendek kan sorita..sebenarnya tadi tu lakonan semata mata ja...hahahhahahaha....nasib baik sia selalu hang out sama dorg kalau tidak mampus sia bayar penalti...selalu main badminton n bola ba sama dorg ni..biarpun sia x sampion main bola..paksa jg turun ni klu kena panggil...hahahahaha.....badminton sama ping pong mmg buli la kunun sia ni...dorg selalu kalah klu lawan ping pong...

Smpi opis tgh hari, HR sia tgk ja sia...so paksa la kunun act innocent ni...coz sia da explain through phone pagi tu....nasib baik GM cuti..klu x konfom menghadap d bilik dia tuk sesi Ceramah.....lol....jarang2 juga la sia kena ceramah...lol

Paling teruk sia pernah kena gara2 LUPA ni time renewal lesen simpan diesel d plant kami...time checking oleh pegawai KPDN baru nmpk yg lesen kami da expired 1 month da. Pa lagi trus sia kena kol oleh staf kami....Panik n pucat trus sia ni.....mmg salah saya masa tu...da sia set dlm HP n schedule d komputer pun buli saya lupa.....'terbang' trus ba c Adam dari Inanam g Tuaran masa tu....trus keluar skill memujuk n nego sia sama tu pegawai....nasib baik buli runding...tp biasa la ada ongkosnya kan....hahahahaha...paham2 la tu kamu....

Pelupa - masalah semua orang...tak kira bangsa, umur dan juga jantina. Ini masalah yang semua kita x dapat elakkan..ada yang lupa renew lesen memandu, ada yang lupa beli barang, ada yang lupa masa temujanji, ada yang lupa bawa anak time shooping (paling teruk punya orang).....hahahahaha..selalunya benda2 yang kecil n simpel la yang akan kita lupa. Tapi jangan sahaja kita lupa dengan orang tua kita kan.....for me ibu bapa kita tidak pernah lupa dengan anak2 dia..tetapi selalunya anak2 la yang akan lupa dengan dorang terutama tinggal berjauhan dengan keluarga......

1 comment:

  1. Adeii adeiii... bikin ketawa pulak Journal Pelupa ko ini~ khahaha :) but I enjoy reading it!! Thanks dam :D

    ReplyDelete