Pages

Thursday 1 March 2012

Journal # 17

“Make Mistake as Many as You can because it help us to live Wiser”

Sangat2 suka dgn ayat ni. Ia membuatkan saya berfikir seketika ….sambil tersenyum sumbing teringat kisah-kisah silam yang saya langsung tidak bangga….
Sejak sekolah lagi saya da terlibat bermacam-macam perkara. Dari la masalah disiplin, rokok, arak, ppuan dan drug… pernah juga terlibat dgn geng samseng dulu……rempit pun ada… paha kanan ni ada parut sebab bergaduh…luka kena pisau….org tidak akan percaya dgn saya sebab muka saya ni muka gud boy kunun..hahahahahaha…..(itu luaran ja boss)
Semua ni berlarutan sampai la saya masuk U….Cuma saya control da sikit time tu….kalau drug tu saya tidak pernah nak suntik punya la.
Biar pun saya begitu, namun saya langsung tidak pernah nak menyusahkan kedua org tua saya… prinsip saya..Pandai Buat Pandai la simpan….saya rasa dorg pun x tau pun saya terlibat dgn semua ni…
What ever it is, saya bersyukur juga la sebab saya expose benda-benda semua ni dari awal usia lagi. It makes me think to my life….what im going to do in the future…takkan sampai tua aku nak begitu kan?.....saya lebih menghargai dgn diri saya….Saya berfikir bahawa benda2 mcm ni semua ni buang masa saya sahaja….tidak ada faedah pun yang saya dapat….yang saya dapat Cuma masalah sahaja…..semua tu memenatkan saya…..BOSAN….
Saya bersyukur juga  sebab saya dapat menarik diri saya kembali ke laluan yang sebenar. Ini semua atas usaha sendiri yang mahu keluar dari semua ni. Saya nak Berjaya juga mcm kwn saya yang lain. Saya nak hidup saya lebih baik dari sebelumnya…saya tak nak ketinggalan oleh mereka yang dahulunya d ‘belakang’ saya. Perasaan menyesal pun ada ….Cuma saya tidak boleh berbuat apa apa untuk mengubah masa supaya kembali ke masa lalu. Kalau boleh saya nak balik sewaktu saya mula-mula berjinak-jinak dengan benda ni semua….

Love&Faith
Adam

1 comment:

  1. your post buat sya senyum sorang... tetanya jugak di hati .."kalo si Adam ada anak nanti, mcm mana dia kasi disiplin anak dia ahhh??? "

    ReplyDelete