Pages

Thursday 19 January 2012

Journal #1

Tahun 2012....saya nak jadikan sebagai tahun permulaan kepada hidup saya. Tonite was the 1st time saya lakarkan sejarah dalam hidup saya. Berblog la kunun sia tahun ni....(dgn tersenyum-senyum sendiri)..lama da nak jadi blogger tapi niat tu x kesampaian...so malam ni mau buat rekod la kunun.

This is my blog..I call it "Stranger In KK" coz I am stranger here. saya tidak d lahirkan d KK but d Tenghilan. It was a small town near Tuaran n Tamparuli. I love my hometown..everybody does coz kampung halaman membawa banyak kenangan manis n juga pahit serta di selitkan dengan humor semasa kita semua membesar.

But half of my life is here in KK. Dari sekolah menengah lagi saya da d KK sebenarnya...hahahaha....tapi saya still consider myself as a Stranger here. My dad is half cina n half dusun....n my mum is pure Dusun...both dorg ni org Tenghilan. tapi ramai org ingat saya ni Bajau..lol.....

Kalau awal pagi org ckp sia cina....klu tgh hari till mlm tu org akan ingat saya Melayu....hmmm whatever janji saya happy..itu la saya....hidup 'Happy Go Lucky'....tak kisah sangat dgn org lain punya pandangan sama saya...tapi sebenarnya dalam hati sepa yang tahu kan...huhuhhuhu

during my school time saya ni aktif dlm sukan. semua permainan saya ikut kecuali bola sepak n sepak takraw. acara track pula saya lebih suka jarak sederhana mcm 400m & 200m. n Favourite sia...lompat jauh n lompat kijang....kaki panjang kan..tu la tu sia suka..senang dapat score...

ramai kawan-kawan panggil saya "playboy'....tapi betul ka saya begitu?...saya cepat mesra dgn orang je saya rasa. klu dia nak terpikat or tertarik dgn saya  pa boleh buat la kan...its up to u org putih bilang. maybe saya mewarisi dari bapa saya...dia pun sama juga...cepat mesra dengan orang. biarla baru kenal tapi lama-lama,hmmmm mcm 10 tahun da kenal. mostly my bro n sister pun sama juga...hahahahaha...sia rasa keturunan la ba ni.

dipendek kan cerita, gini la saya ni....(tapi apa yg gini ni)..lol.....nak tahu pasal saya senang saja, you have to  find it by yurself...hahahhahahaha...sot da sia ni malam. enough for today..will continue next jurnal i guess...sori la bahasa sia ni bercampur aduk da...malay mix english......

Love & Faith ......

2 comments:

  1. Hahaha.. good starting dam.. keep it up!! At least sya tau ko urang tenghilan..yeye :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.... i will put next time my hometown picture sini...maybe a little story of it..

      Delete